Alice i underlandet ikväll!



Hallååååååååååååå, ikväll klockan nio ska jag, mamma och Astrid se Alice ín
wonderland 3D och jag längtar nå så enormt! Egentligen ville jag inte se filmen,
då jag trodde det var något trams som den tecknade versionen, för den är jag
inte så stort fan av faktiskt. MEN sen när jag såg att TIM BURTON gjort filmen
och att JOHNNY DEPP var med så .. liksom .. vem kan låta bli att se filmen då!?
Inte jag iallafall!



Livet kommer snart att överraskande förändras för 19-åriga Alice Kingsley
(Mia Wasikowska).

En dag i trädgården följer hon efter en kanin och när han försvinner in i sitt
kaninhål tittar Alice ner där och faller. Hon faller länge och efter det så är
ingenting sig likt.

Vad Alice inte vet är att hon varit i Underlandet en gång förut som barn,
men hon har inget minne av den händelsen.

Vad som helst verkar kunna hända i det fantastiska Underlandet.

Här möter hon nu en uppsjö av annorlunda och speciella invånare, som
Hattmakaren (Johnny Depp), Solkatten (röst: Stephen Fry), den storrökande
Kålmasken (röst: Alan Rickman), den obehagliga Vita Drottningen (Anne Hathaway)
och hennes ondskefulla äldre syster Hjärter Dam (Helena Bonham Carter), den
griniga härskarinnan av Underlandet.

Tim Burton regisserar sin egen tolkning som baserar sig på Lewis Carrolls
klassiska sagor Alice i Underlandet och Alice i Spegellandet - men filmen
berättar en helt ny historia!


Låter spännande? Ohja!


Med Tim Burton & Johnny Depp tillverkande i en film KAN det INTE bli fel!

Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: