Blått, rött, grönt eller gult?

Det är så mycket politiksnack just nu. Det är så jobbigt, för när man börjar närma sig detta 'valåret' då man får rösta måste man helt plötsligt kunna massor av saker som gäller angående politik. Men det är ju inte lika lätt som det låter faktiskt. Jag har faktiskt ansträngt mig för att försöka förstå - Men när jag läser något som jag vill veta så innehåller oftast varje mening minst 3 tre ord som jag inte förstår. Ändå har jag höga betyg på svenska och är rätt duktig på skriva och läsa. Och tänk då alla dessa som är yngre än mig, hur ska dom NÅGONSIN kunna förstå detta?

Själv lutar jag åt vänstern, jag röstar med hjärtat. Men ändå. Om inte min familj hade lagt ner så mycket passion i det hela så skulle jag inte kunna någonting alls just nu. Jag har min familj att tacka faktiskt. Men förövrigt tycker jag att det är för tjorvigt att förstå. Jag har vänner som inte kan någonting alls om just detta - och har man ingen aning så har man inte, hur ska man då kunna rösta för Sveriges bästa liksom..?

Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: